پرستاری بیماران مراقبت های ویژه

پرستاری بیماران مراقبت های ویژه: افرادی که جراحی سختی داشته‌اند و  یا دارای نارسایی سیستم‌های اصلی بدن ازجمله تنفسی، قلب و عروق، دستگاه گوارش، مغزی یا سایر اعضای بدن هستند و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. این افراد به درمان در مکان‌هایی نیاز دارند که تصمیمات فوری جهت درمان گرفته می‌شود.

بیمارستان‌ها ممکن است آی‌سی‌یوهایی داشته باشند که مربوط به یک تخصص مشخص پزشکی یا گروه‌های خاصی از بیماران باشند. مانند: واحد مراقبت‌های ویژه از نوزادان ، واحد مراقبت‌های ویژه کودکان، و احد مراقبت‌های ویژه بیماری‌های مغز و اعصاب، واحد مراقبت‌های ویژه تروما و … .

تجهیزات ICU

این تجهیزات به پرستار کمک می‌کنند تا پرسنل بتوانند وضعیت لحظه ای بیمار را کنترل کنند. کودکان دارای همان تجهیزات ICU عمومی است.اما با این تفاوت که سایز بعضی از تجهیزات مراقبت‌های ویژه باید برای اطفال در نظر گرفته شود. همچنین کیفیت تجهیزات مراقبت‌های ویژه با کیفیت پرستاری و پزشکی مرتبط می‌باشد. ایمنی، کارایی و هزینه‌ای که جهت ارائه مراقبت پزشکی به بیماران صرف شده بدون تجهیزات لازم و طراحی محیطی مناسب کاهش می‌یابد.

مراقبت‌های ویژه در منزل

بعضی از بیماران جهت ادامه حیات نیاز به استفاده از دستگاه‌های ICU و CCU دارند. این اشخاص نیاز به خدمات مراقبت‌های ویژه در منزل دارند. این بیماران با کلیه ی تجهیزات ICU که مخصوص منزل طراحی و ساخته شده‌اند. از ICU یا سایر قسمت بیمارستان طی فرایند کاملا مشخص از بیمارستان و با حفظ ایمنی و رعایت تمام استانداردهای پزشکی و درمانی به منزل منتقل می‌شوند.

مزیت های مراقبت‌های ویژه در منزل

تسریع در درمان وبهبودی و کاهش خطر مبتلا شدن به عفونت‌ها:

مراقبت پرستاری در منزل به بیمار کمک می‌کند تا به علت دور بودن از عفونت‌های بیمارستانی سریع بهبود ودرمان پیدا کند.

هزینه بسیار کم پرستاری در منزل:

مراقبت‌های درمانی در بیمارستان به صورت معمول بسیار پرهزینه است و نگهداری بیمار به صورت طولانی مدت در بیمارستان برای بیمارستان با هزینه بالایی تمام می‌شود. از لحاظ هزینه، پرستاری در منزل در مقایسه با بستری شدن در بیمارستان، بسیار مقرون به صرفه است.

محیط اطراف بیمار:

اگرکه بیمار به مدت طولانی در بیمارستان بماند می‌تواند تاثیر منفی در روحیه بیمار داشته باشد. مراکز درمانی معمولا به علت محیط اطراف، بیمار را از لحاظ روحی و روانی تحت فشار قرار می‌دهد و دوری از اعضاء خانواده سبب ایجاد اضطراب واسترس‌های مختلف جسمی و روحی روانی می‌گردد. پرستاری در منزل با ارائه خدمات در محیط آرام خانه در روند درمان و بهبود بیمار کمک می‌کند. حضور در محیط خانه به آرامش ذهن و کاهش اضطراب بیمار کمک می‌کند.

خدمات مراقبتی بر اساس نیازهای بیمار:

در بیمارستان، بیمار نمی‌تواند نیازهای خاص خود را داشته باشد و همین موضوع سبب می‌شود بیماران از محیط و امکانات بیمارستان ناراضی باشند.پرستار در منزل برای هر بیمار منحصر به فرد می‌باشد و کلیه ی نیازهای بیمار را در ذهن خود نگه می‌دارند. مراقبت در منزل در تسریع درمان وبهبودی بیمار موثر خواهد بود.

فعالیت‌های روزانه زندگی روزمره:

بعضی از اشخاص ممکن است در انجام وظایف شخصی خود، مانند: استحمام کردن، نظافت، پخت و پز و تمیز کردن، مشکل داشته باشند. پرستار در منزل جهت کمک به بیماران در فعالیت‌های روزمره زندگی آموزش دیده‌اند.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x