پرستاری خانم های باردار

بانوان باردار با توجه به نوع شرایط و وضعیت جسمانی و روحی و روانی که دارند. گاهی اوقات نیاز به پرستار در منزل جهت مراقبت و نگهداری دارند. در صورتی که شما نیاز به پرستار برای بانوان باردار دارید. می توانید با موسسه سرای آرامش آریا به صورت 24 ساعته تماس بگیرید. درخواست خود را ثبت کنید کارشناسان ما در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی می کنند و فردی متخصص و با تجربه را به محل سکونت شما عزیزان اعزام می کنند. با استخدام پرستار بانوان باردار در منزل شما می توانید بدون نگرنی از وجود آنها در منزل کمک بگیرید. بارداری دوران بسیار مهمی است. سلامتی مادر و فرزند در این دوران  نباید با کوتاهی و انجام کارهای نادرست به دوران بسیار بدی تبدیل شود. در نتیجه نکته مهم در این دوران که بسیار مهم است استراحت کافی انجام شود.

علائم اولیه دوران بارداری

درهنگام بارداری تغییراتی در بانوان نمایان می شود. آزمایش خون یکی از بهترین روش ها جهت اطلاع از بارداری است. در صورت بارداری علائمی در بدن فرد به وجود می آید.این علائم عبارت است از:

  • تکرر ادرار
  • سردرد
  • یبوست
  • درد و گرفتگی در ناحیه شکم
  • کمردرد
  • ضعف
  • تعویق عادت ماهانه

دلایل استخدام پرستار جهت بانوان باردار چیست؟

بعضی از بانوان به علت برخی شرایط هورمونی یا وضعیت جسمانی نیاز به استراحت دارند. در این صورت پزشک به خانم طبق شرایط و وضعیت آنها به این اشخاص استراحت مطلق می دهد. حتی گاهی از بانوان امکان دارد مشکلی خاصی نداشته باشند. اما تمایل دارند این دوران به بهترین نحو پشت سر بگذارند. بانوانی که در کنار استراحت باید ورزش های روزانه خود را انجام دهند. پرستار در این حیطه می‌تواند به مادر بسیارکمک کند . همچنین پرستار باید متناسب با رژیم غذایی مادر آشپزی کند و امور منزل را انجام دهد.

انواع پرستاری در منزل برای خانم های باردار

مراقبت و نگهدرای در هنگام بارداری:

نگهداری و مراقبت در دوران بارداری بسیار نکته حائز اهمیت است. پرستار باید فردی دارای تجربه و اطلاعات کافی باشد. همچنین پرستاری که  استخدام می کنید باید به تمام شرایط بانوان باردار اطلاعات لازم را داشته باشد. پرستار در زمان بارداری باید نکات ممنوع و لازم را برای فرد باردار را بداند. یعنی پرستار به طور مثال باید بداند که مصرف لبنیات غیرپاستوریزه وغذاهای خام نپخته و… برای مادر بسیار مضر است.

مراقبت پس از زایمان:

مراقبت های بعد از زایمان بسیار مهم است. حتی گاهی سختی آن بیشتر از دوران بارداری است. اما پرستار در منزل می توانید مقداری از این نگرانی ها به دور باشید. مادر و فرزند همانند دوران بارداری به نگهداری و مراقبت نیاز دارند. مخصوصا مادر زیرا ممکن است با مشکلات روحی روانی درگیر شود. پس مراقبت از مادر و نوزاد به خصوص در اوایل زایمان نکته حائز اهمیت است.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x