پرستاری و مراقبت از بیماران دیابتی در منزل

پرستاری و مراقبت از بیماران دیابتی در منزل

مرض قند یکی از رایج ترین بیماری‌ها در سراسر جهان است. که به صورت دیابت نوع ۱ و نوع ۲ اشخاص را درگیر می‌کند. درحالی که ریشه دیابت نوع ۱  مشکل در تولید و دسترسی به انسولین است. دیابت نوع ۲ که اکثر بیماران دیابتی را شامل می‌شود، با کم تحرکی و چاقی ارتباط نزدیکی دارد. در مورد روش مراقبت از بیمار دیابتی، شدت بیماری نکته بسیار مهم و تاثیرگذار است.

اما بیماری دیابت در هر مرحله به صورتی است که کلیه ی زندگی شخص را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و جهت پایین آوردن قند خون، نه فقط مصرف چند دارو، بلکه تغییر روش زندگی نیاز است. در صورت نیاز به پرستار بیمار در منزل می توانید با سرای آرامش آریا تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت به درخواست شما عزیزان رسیدگی می کنند. فردی متخصص و ماهر را به محل سکونت شما عزیزان اعزام می کنند.

نحوه رسیدگی به بیمار دیابتی در منزل

نحوه مراقبت از بیمار دیابتی در منزل به نسبت سخت و دشوار است. زیرا این بیماری به یک بخش کوچک از بدن خلاصه نمی‌شود. هر سلول از هر گوشه بدن نیازمند دریافت قند و انرژی است تا عملکرد درستی داشته باشد. وقتی با بیماری قند، این انرژی در دسترس سلول‌ها قرار نمی‌گیرد، هرگونه مشکل بینایی، کلیوی، قلبی و… در شخص دیابتی محتمل است. در نتیجه شیوه مراقبت از بیمار دیابتی در منزل اهمیت بالایی دارد و ضرورت انجام آن به اندازه مرگ و زندگی حساس است. اما روشهای کنترل دیابت عبارت است از:

مراجعه منظم به پزشک

مهمترین اقدام در روش پرستاری از بیمار دیابتی در منزل این است که به موقع و در فواصل منظم به پزشک متخصص مراجعه نمایید. توجه داشته باشید با هر سطحی از دیابت، حداقل سالی دو بار باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و طبق تجویز او داروها را مصرف نمایید.

انجام آزمایشات لازم با فواصل منظم

اطلاع از علائم قند خون بالا و پایین

قند خون شخص دیابتی در نوسان است و ممکن است در شرایطی به طور شدید بالا یا پایین برود.

شناخت راه‌های پایین آوردن قند خون به صورت فوری

از جمله راه‌های کاهش سریع قند خون در خانه به شمار می‌روند‌. انجام این کارها به تنظیم گلوکز خون کمک می‌کند و علائم بیماری را کاهش می‌دهد.

مراقبت از پا

رعایت رژیم غذایی مناسب

فعالیت بدنی کافی

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x