پرستار خانم برای سالمند

بعضی از خانواده ها به علت احساس راحتی و داشتن اعتقاد های مذهبی و هم چنین اطمینانی که شخص سالمند به پرستار زن دارد. بیشترافراد تمایل به استخدام پرستار زن دارند. این فرد کلیه ی نیازهای یک سالمند را به طورکامل می داند. نکته قابل توجه این موضوع است که سالمند خانم با یک پرستار زن بسیار راحت تر است. سالمند شما در دریافت بیشتر از خدمات مانند استحمام کردن، تعویض پوشک، تعویض لباس به سالمند خانم نیاز دارد.

پرستار سالمند خوب چه ویژگی باید داشته باشد؟

حفظ حریم شخصی: شخص سالمند به علت بالا رفتن و وضعیت جسمانی که دارد. امکان دارد برای انجام بسیار از امور به کمک شما نیاز داشته باشد. اما پرستار سالمند در منزل باید در هنگام کمک به شخص سالمند حریم خصوصی او را رعایت کند. تا سالمند اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.

توجه به سلامتی فرد: شخص سالمندی که پرستار از او نگهداری می کند. امکان دارد دچار بیماری های مزمنی شود که نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای داشته باشد. همچنین اکثر سالمندان دارای بیماری هایی مانند:درد، بی‌خوابی، فشار خون بالا، دیابت و … هستند. پس باید توجه بیشتری به آنها شود.

توجه به رژیم غذایی سالمند:  پرستار باید مراقب رژیم غذایی سالمند باشد. هم چنین از غذا های سالم و مقوی برای او استفاده کند.

مواظبت از بهداشت فردی: پرستار در زمان ارائه خدمات به سالمند باید مراقب بهداشت سالمند باشند. و در زمان بیماری های مسری باید از ماسک و دست کش استفاده کند. تا مانع انتقال بیماری از خود به سالمند را بگیرد.

داشتن روابط عمومی بالا: این شخص باید با سالمند رابطه ای بسیارخوبی برقرار کند. با انجام این کار اعتماد به نفس سالمند حفظ می شود.

مزایای مراقبت و پرستاری از سالمند در منزل عبارت است از:

کاهش مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی: سالمندان به علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می توانند راحتی دچار بیماری های عفونی شوند. نگهداری از سالمند در منزل می نواند از این امر جلوگیری کند.

حفظ اعتماد به نفس و استقلال: با مراقبت سالمند در منزل شما احساس اعتماد به نفس و استقلال او را حفظ می کنید و آزادی بیشتری به سالمند می دهند.

افزایش ایمنی سالمند: این شخص خانه سالمند برای او یک محیط ایمن می باشد. و به علت آشنایی او به محیط می تواند جلوی بسیار از حوادث گرفته شود.

افزایش ارتباط با خانواده: با مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل شخص به صورت دائم با خانواده خود در ارتباط می باشد. این موضوع باعث افزایش روحیه در شخص مسن می شود.

 

 

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x