پرستار سالمند در منزل در تهران

پرستار سالمند در منزل در تهران فردی که به صورت دائمی یا پاره وقت از شخص سالمند نگهداری می کند. و در انجام کارهای روزمره و امور شخصی و به فرد سالمند کمک می‌کند. در اصل پرستاری از سالمند کاری تخصصی است.

پرستار سالمند  ازجمله مشاغل موردنیاز برای جامعه امروزی در کشورهای دنیا است. اما این شغل در کشور ایران با توجه به تغییرات در سبک زندگی و کاهش نرخ باروری، بیش تر از گذشته احساس می شود. بعضی از سالمندان، به علت کهولت سن و ناتوانی جسمانی، نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. از جمله خدماتی که توسط موسسه ی سرای آرامش آریا ارائه میشود پرستار سالمند در منزل است. پرستار به سالمند در انجام امور مانند:مدیریت در درمان بیماری های مزمن(دیابت و فشارخون بالا و تنگی تنفس) و آموزش و روش نگهداری به اعضای خانواده ی سالمند می تواند کمک کند. پس اعضای خانواده سالمند می توانند با خیال آسوده و بدون هیچ دغدغه ای به انجام امور شخصی خود برسند.

پرستار سالمند باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از جمله مهارت های پرستار سالمند عبارت است از :

  • آشنایی با اصول اولیه بهداشتی: بررسی وارزیابی وضعیت سلامت جسمانی و روانی بیمار از جمله وظایف پرستاراست.از طرف دیگر به علت بیماری هایی که امکان دارد در این سن به وجود آید. جلوگیری و عکس العمل سریع بسیار مهم خواهد بود. پس بسیار مهم است پرستار با کمک های اولیه آشنا باشد.
  • توانایی برقرار کردن ارتباط: ازجمله نکات مهم مهارت هایی که لازم است پرستاران در ارتباط با سالمند داشته باشند توانایی برقرار کردن ارتباط دوستانه و صمیمی است. به وجود آوردن محیطی امن و شاد باعث حفظ استقلال و افزایش اعتماد به نفس سالمند می شود. پس در نتیجه به علت اینکه سالمند و پرستار در طول شبانه روز ساعات زیادی را بایکدیگر سپری می کنند. باید رابطه خوبی با یکدگر داشته باشند.
  • صبور و همدلی: پرستار در زندگی با فرد سالمند باید صبور و همدل باشد. هم چنین درک سالمند نیز ازجمله مهم ترین مهارت هایی است که باید به آن توجه کرد. صبور بودن از جمله ویژگی های بسیار حائز اهمیت پرستار سالمند است.
  • مسئولیت پذیر و متعهد: پرستار باید حتما مسئولیت پذیر و متعهد باشد. این ویژگی پرستار بسیار مهم است تا سالمند و سایر اعضای خانواده بتوانند به راحتی به او اعتماد کنند.

وظایف پرستار سالمند

امور شخصی: در صورتی که سالمند توانایی انجام امور شخصی را ندارد. یا نیاز به کمک دارد. پرستار سالمند باید با کمک کند. آشپزی کردن متناسب با تغذیه: آماده کردن غذا برای شخص سالمند با توجه به نوع رژیم غذایی بسیار مهم است.

انجام امور منزل: معمولا در بعضی موارد، انجام کارهای خانه مانند: شستشوی لباس ها، تمیز کردن خانه و اتاق سالمند نیز از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

برنامه دقیق جهت دارو دادن: یادآوری زمان دقیق استفاده از داروها و هم چنین انجام تزریقات از جمله وظایف است.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x