پرستار سالمند کیست؟

در پاسخ به این سوال که پرستار سالمند کیست باید گفت پرستار سالمند به شخصی می گویند که با توجه به نیازهای روحی و روانی و وضعیت جسمانی سالمند به او در انجام کارهای شخصی روزمره  کمک می کند و این کار باعث حفظ و افزایش اعتماد به نفس و هم چنین حفظ استقلال فرد می شود. از جمله کارهایی که یک پرستار سالمند در منزل انجام می دهد. او به صورت دوستانه و صمیمی با پدر و مادر مسن شما عزیزان و یا پدربزرگ و مادر بزرگ شما ارتباط برقرار می کند. و کمک هایی که به فرد سالمند می دهد به صورت دوستانه است. در زندگی امروزه به علت بالا بودن مشغله های کاری، طولانی بودن مسافت ها و دغدغه های زیاد زندگی باعث می شود آن طور که می خواهیم به عزیزانمان رسیدگی نکنیم. و همیشه از این بابت نگران و ناراحت باشیم. شما می توانید با استخدام پرستار سالمند در منزل از این نگرانی ها آسوده شوید. پرستار سالمند می تواند در تمام مراحل و انجام کلیه ی امور در کنار فرد سالمند باشد و به او کمک کند.

پرستار در منزل با توجه به شرایط سالمند باید ویژگی های متفاوتی داشته باشد. این پرستاران می توانند بر اثر تجربه و گذر زمان دارای مهارت باشند اما امکان دارد افرادی که در این حیطه تحصیل کرده اند به مراقبت و نگهداری از سالمند بپردازند. این اشخاص می توانند خدمات پزشکی و درمانی برای بیمار را انجام دهند.

شرح وظایف پرستار سالمند

از جمله وظایف پرستار سالمند می توان به کساده ترین حالت یعنی فقط حضوردر کنار سالمند به صورت همدمی در منزل است. پرستار دراین حالت به فرد در انجام کارهای شخصی و امور منزل کمک می‌کند. و پرستارانی که وظیفه دارند که طبق برنامه مشخصی داروهای سالمند را طبق تجویز پزشک معالج به او بدهند. یکی دیگر از وظایف پرستار اقدام به اندازه گیری و کنترل میزان قند خون و یا فشار خون می‌کند. در برخی موارد پرستار به وضعیت بهداشتی و استحمام فرد کهنسال به او کمک می‌کند بسیار متغییر خواهد بود. پرستار سالمند می تواند به صورت مقطعی، ساعتی ، روزانه و یا شبانه روزی در منزل سالمند فعالیت کند. پس شرح وظایف پرستار سالمند به میزان نیاز شما به خدمات پرستاری بستگی دارد.

ویژگی‌های یک پرستارعالی

ازجمله ویژگیهای پرستار باید وفادار،رازدار،مسئولیت پذیر،صبور،مرتب و منظم و هم چنین متعهد به کار خودش  باشد.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x