کار با دستگاه اکسیژن ساز:

دستگاه اکسیژن ساز یکی از مهمترین دستگاه‌هایی است. که به بیمار کمک می‌کند تا بهتر تنفس کند. در این مقاله نحوه کار با دستگاه اکسیژن ساز را بیان می‌کنیم.

تأثیرات دستگاه اکسیژن ساز در زندگی بیماران:

با ورود تجهیزات پزشکی به منازل بیماران، نگهداری بیمار درمنزل آسان‌تر شده و دستگاه اکسیژن ساز خانگی یکی از مهمترین دستگاه‌های تولید شده بدین منظور است. این دستگاه از تکنیک بسیار ساده جهت فراهم اوردن اکسیژن مورد نیاز بیمار، استفاده می‌کند.

کارکرد دستگاه اکسیژن ساز به چه صورت است؟
  • دستگاه اکسیژن ساز، توسط پمپ مخصوص، هوای درون اتاق را به درون محفظه می‌کشد.
  • سپس از محفظه ها، پودر زئولیت عبور می کند.
  • پودر زئولیت، اکسیژن موجود در هوای ورودی را از گازهای دیگر هوا جدا می‌کند. و به سمت محفظه های دیگر هدایت می‌کند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است. که بعد از تهیه دستگاه اکسیژن ساز می بایست. شیوه استفاده از دستگاه را آموخت. چرا که این دستگاه در عین کارامد بودن، کارکرد سختی به نسبت سایر تجهیزات پزشکی دارد.

روش روشن کردن دستگاه»:

1- برای اینکه بتوانیم دستگاه را راه‌اندازی کنیم. باید ابتدا دستگاه را به برق متصل کنیم. و آماده سبز شدن دکمه پاور به حالت فعال می‌شویم.

2- با سبز شدن دکمه پاور دستگاه روشن می‌شود. و به کمک ولوم فیزیکی یا دکمه هایی که میزان جریان هوای خروجی را تنظیم می‌کنند. می‌توانیم میزان اکسیژن خالصی که تولید شده است. را اندازه گیری کرده و هوای تجویزی پزشک را تعیین کنیم. که با چه کمی و کیفی به کاربر انتقال پیدا کند.

3- در بخش تایمر دستگاه‌های اکسیژن ساز معمولاً دو دکمه وجود دارد. که زمان فعالیت این وسیله را با فواصل زمانی ۱۰ دقیقه‌ای تنظیم می‌کند و بیشینه مقدار زمان فعالیت دستگاه به صورت تنطیم شده، ۴۰ ساعت می باشد چنانچه روی صفر قرار گیرد، به صورت خودکار روشن و خاموش شده و اگر هم به کلی تنظیم نشود، دستگاه به صورت مستمر و بدون قطعی به کار خود ادامه می‌دهد.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x