زندگی مستقل سالمندان

موقعیت‌های زندگی سالمندان روند تکامل را پشت سر گذاشته است. در جامعه امروزی، دیگر نیازی نیست که همانند نسل‌های گذشته به محیط‌های تحت نظارت و کم‌تحرک رضایت دهند. تفرتد مسن شاهد تغییر اساسی از منزل های مسکونی و سنتی به جوامع مستقل و مدرن بوده‌اند. افرادی که همچنان سالم و فعال هستند، اکنون می‌توانند ضمن داشتن مجموعه‌ای از امکانات متفاوت و متنوع و همچنین وسایل و سبک زندگی و کیفیت زندگی سالمندی خود را حفظ کنند. سن شما دیگر به تنهایی نمی‌تواند شما را از یک زندگی متعادل، جالب و فعال باز دارد.

تغییر زندگی سالمندان به علت های متفاوتی اتفاق افتاده است. افراد مسن امروزی نسبت به نسل‌های گذشته‌ی خود، ثروتمندتر و پرتحرک‌تر شده‌اند. آن‌ها عمر طولانی‌تری را سپری می‌کنند و تا سال‌های زیادی از عمر طلایی خود را سالم می‌مانند.  سالمندان سخت تلاش کرده‌اند تا خانواده خود را تأمین کنند.  این افرلد مسائل شگفت‌انگیزی را تجربه کرده‌اند، زندگی ثروتمندی را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون به چیزهایی که آنان را به عقب بازگرداند، رضایت نمی‌دهند. این افراد فعال با تمام تجربه‌ای که در زندگی گذشته خود به دست آورده‌اند، همچنان نمی‌توانند در دنیای مدرن امروزی مانند گذشته زندگی کنند.

در جامعه زندگی مستقل سالمندان مکانی امن جهت رشد و نمو آنها فراهم می‌کند. این جوامع از وضعیت انجام بعضی از کارهای روزمره آن‌ها را فراهم می‌کند تا ساکنان بتوانند زمان بیشتری را جهت لذت بردن از زندگی سالمندی خود بگذرانند. آن‌ها به زندگی سالمندان این فرصت را می‌دهند که بدون داشتن نگرانی در مورد آینده، سبک زندگی سالمندی عالی داشته باشند.

ساکنان جامعه زندگی مستقل سالمندان

پذیرش جامعه در انتخاب یک مرکز زندگی مستقل سالمندان، نقش مهمی دارد. سالمندان به این مکان‌ها نقل مکان می‌کنند تا بتوانند با اشخاص هم‌سن و با علایق مشابه خود، ملاقات کنند. این فرصت‌های اجتماعی شدن با دیگر افراد سالمند، می‌تواند کیفیت زندگی سالمندان را تا حد زیادی بهبود بخشد.

آزادی و امنیت سالمندان

توانایی رفت‌وآمد متناسب با وضعیت شما از موثرترین دلایل زندگی در جوامع زندگی مستقل سالمندان است. داشتن یک مکان راحت و خصوصی جهت زندگی ضروری است این در حالی است که فرصت‌های معاشرت در منزل و خارج از آن برای بهره‌مندی از حضور در اجتماع نیز ضروری است. بسیاری از سالمندان از سفرهای طولانی مدت در سراسر دنیا لذت می‌برند اما به علت امنیت پایین، نگرانی زیادی از بابت خانه و زندگی خود دارند.

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x